tirsdag 21. juni 2011

Jeg lader opp!

I pakken som kom i går fikk jeg også en hel masse annet utstyr som også trengs for å kjøre styrkeprøven.

Capsen skal brukes under hjelmen dersom det regner. Sprut fra hjulet foran gjør sikten elendig, selv med sykkelbriller. En caps med skjerm beskytter brillene fra å bli helt overøst av vann og søle. Håpet er at brillene bare blir litt våte, og likevel brukelige til å vise vei. 

Som sagt i går, måtte jeg kjøpe nye klosser til sykkelskoene i en lokal sykkelforretning. Heldigvis husket jeg på alle flaskene som forsvant i fjor. Jeg må ha 10 flasker med drikke med meg på turen. Her fikk jeg litt påfyll til flaskebanken min. 


Her er dagens anskaffelser. Teppet er kjøpt billig på Ikea og skal beskytte sykkelen under transport til Trondheim. Verktøyet, en 8 mm umbrakonøkkel, skal brukes for å løsne pedalene under transporten. XL1 er bra som sportsdrikke. Bøtta kan lage 10 liter drikke, så det holder nok. Jeg har kjøpt Gem på apoteket i tilfelle magetrøbbel. Det er en elektrolyttblanding som blandes ut i kokt avkjølt vann. Jeg tar med en flaske av dette i matboksen. Nyco er med for halsbrann og sure oppstøt. Jeg var ganske plaget av dette i fjor, så det er godt å være forberedt. Vi skal nå ikke ha mer en 4x4 minutters stopp, så jeg må være ganske bestemt på hvordan jeg bruker pausene. Nyco kan være førsteprioritet dersom turen blir som i fjor.

Jeg har kjøpt sykkelbriller for mørkekjøring da jeg vet at det er vanskelig å konsentrere seg om å henge på hjul i mørket. Hanskene har ekstra gel-padding så jeg ikke skal dovne bort i hendene. Og ser du de stroppene i gult? Det er gel som jeg skal legge under styretapen, også for å unngå at risting fra veibanen skal gjøre fingrene dovne. Den nye Camelbackflasken sparer jeg til slutten av turen, bare i tilfelle fingrene er ute av drift. Den er visstnok mye lettere å drikke av. Det blir bra å sjekke dette ut i dag.

Når det gjelder hva jeg har forberedt å spise, blir det et annet kapittel. Jeg har ikke helt bestemt meg enne, men jeg har allerede har kjøpt 8 næringsdrikker/måltidserstattere på apoteket, og kjøper kanskje flere.

Sykkelen har nå fått ekstra gel på styret og jeg er klar for mine siste intervaller før Styrkeprøven 2011! 
Nå er det ikke lenge til, bare tre og en halv dag omtrent.
Ready, set, GO!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar